
TUI Group wil klanten winnen in Azië en Latijns-Amerika. Binnen vijf jaar moet de omzet uit deze markten 1 miljard euro bedragen, stelde topman Fritz Joussen tijdens de aandeelhoudersvergadering in Hannover.
De groei-ambities voor de nieuwe markten staan verwoord in het TUI-programma 2022. Naast uitbouw van het eigen hotelaanbod en groei van de cruise-omzet ligt in dat plan de focus op digitalisering en groei in nieuwe markten. Joussen wil de komende vijf jaar een extra omzet van 1 miljard euro realiseren en 1 miljoen nieuwe klanten in nieuwe markten bereiken.
Veel van de nieuwe markten, zoals Spanje, Portugal, Brazilië en China, zijn al onderdeel van het portfolio bestemmingen van TUI. De touroperator wil deze landen, met een groeiende middenklasse, nu ook als bronmarkt ontwikkelen.
Digitalisering speelt hierbij een belangrijke rol. In Spanje en Portugal is Tui.com, dat deels is gebaseerd op technologie van Peakwork, al in gebruik.
‘TUI wordt meer digitaal en nog meer internationaal’, stelde Joussen (foto). ‘Markten als Azië en Zuid-Amerika kennen een sterk groeiende middenklasse, die de kans grijpen om meer te reizen nu de welvaart toeneemt. Wij willen ons merk in deze markten verder laten groeien.’