
Tioga Tours, waarin investeerder 819 Capital Partners een meerderheidsaandeel heeft verworven, is een verrijking voor de hele groep.
Dat verklaarde Martine de Knoop, die samen met Don Kaspers de directie voert over TravelC Group, donderdag tijdens de eerste dag van het halfjaarlijkse workshopevent van The Travel Club, dat plaatsvond bij Van der Valk in Vianen.
Donderdagochtend was via een persbericht bekendgemaakt dat 819 Capital Partners een meerderheidsbelang had genomen in Tioga Tours in Zwolle. Oprichter en eigenaar Paul Backer blijft betrokken als minderheidsaandeelhouder en blijft het bedrijf leiden.
Investeringsmaatschappij 819 Capital Partners, mede opgericht door Wim Smit, is een bekende naam in de branche. De investeerder heeft ook een meerderheidsbelang in TravelC Group, sinds twee jaar de koepelnaam van The Travel Club en de overige ZRA-labels en reisbureauformules. Daarnaast heeft de investeerder ook een meerderheidsbelang in Fox Reizen en Travelhome (beide ex-ANWB).
‘En net zoals Fox en Travel Home een zusterorganisatie zijn, is Tioga ook een zusterorganisatie geworden’, zegt De Knoop, die benadrukt: ‘Tioga blijft Tioga.’
Dat betekent dat Tioga niet exclusief aan de aangesloten ZRA’s en reisbureaus van The Travel Club/TravelC Group gaat verkopen, maar zoals vanouds breed blijft verkopen via alle bestaande partners.
‘Dat zou ook niet goed zijn’, zegt Don Kaspers. ‘Tioga was en blijft nog steeds zoals nu een fijne leverancier van onze club, maar blijft ook de rest van de branche bedienen. En laat ik eerlijk zijn, Tioga is financieel echt een mooi bedrijf. Paul heeft een mooi bedrijf neergezet.’
De toevoeging van Tioga Tours versterkt volgens Kaspers en De Knoop de hele Touroperating groep. Dat geldt ook voor toekomstige overnames die 819 Capital Partners hoopt te doen, want de groep is nog steeds op overnamepad. ‘Op die manier versterken we onszelf en worden we als groep meer toekomstbestendig.’
TravelC Group / The Travel Club had opnieuw een drukbezocht workshopevent. Donderdag waren ruim 150 ZRA’s aanwezig, vooral voor de trainingssessies. Op vrijdag, met speeddates en presentaties, stond de teller op ruim 320 aanwezigen ZRA’s.
TravelC Group lanceerde donderdag een nieuwe versie van zijn Travel Studio, onder de naam Travel Studio 2.0. De nieuwe versie biedt reisverkopers meer nieuwe mogelijkheden. Zo kunnen zij onder andere automatisch uit hun boekingssysteem een volledig roadbook samenstellen, reispapieren in de eigen look & feel produceren en persoonlijke tips over de bestemming toevoegen. Dit alles wordt ondersteund door AI-technologie.
‘Dit maakt het leven van een reisagent een stuk makkelijker en bezorgt de klant meer voorpret.’
Binnenkort in TravMagazine een uitgebreid interview met Martine de Knoop en Don Kaspers. (Foto TravMagazine/Theo de Reus).
Geef een reactie