
TravelBird start samenwerking met DigitalGenius om de klantenservice te voorzien van Artificiële Intelligentie (AI). De online reisaanbieder ontvangt elk jaar 900.000 inkomende vragen van reizigers, die vervolgens beantwoord worden in 11 landen per e-mail, telefoon, sociale media en SMS. Om het stijgend aantal vragen te verwerken en klanttevredenheid te verhogen, besloot de reisaanbieder een nieuwe computertechnologie in te zetten die repetitieve taken volbrengt, zoals tagging en het beantwoorden van veelgestelde vragen.
Het AI-systeem leert antwoorden te voorspellen op basis van historische gegevens. DigitalGenius voorziet aan boekingsadviseurs van TravelBird een AI-assistent om zo repetitieve dagdagelijkse taken makkelijker te maken.
Het creëren van artificiële intelligentie verbetert volgens de reisaanbieder ook de kwaliteit en productiviteit van klantservice ervaringen. Het Human+AI™ Platform van DigitalGenius is gebaseerd op historische klantservicegegevens en geeft AI-gedreven macrosuggesties, geautomatiseerde ticket tagging, autoselectie en geautomatiseerde antwoorden.
Deze combinatie van menselijke en kunstmatige intelligentie zorgt ervoor dat verantwoordelijken van de klantendienst een groot aantal vragen sneller kunnen verwerken, en tegelijkertijd meer tijd hebben voor ingewikkelde cases en waardevolle gesprekken met reizigers.
‘We willen onze reizigers steeds beter van dienst zijn, met een snelle reactietijd op reizigersvragen en een gepersonaliseerde service. Met onze samenwerking met DigitalGenius laten we computers doen waar ze het best in zijn en laten we het nodige menselijke aspect over aan onze experts’, aldus Symen Jansma, CEO en oprichter TravelBird.