TravelBird heeft stedentrips als categorie toegevoegd aan haar website. Daarbij ligt de focus niet op de accommodaties, maar kiest de reiziger een thema, zoals gastronomie, cultuur, romantiek, familie of ontdekking. Die bepaalt de beleving en invulling van de reis, aldus TravelBird.
“We zien dat onze reizigers steeds vaker een indrukwekkende stad willen bezoeken. Naast onze 6 dagaanbiedingen willen we hen hiervoor graag een passend aanbod bieden. Wij hebben daarbij heel bewust gekeken naar verschillende ervaringen binnen steden, waarbij de accommodatie een belangrijk onderdeel is, maar niet zozeer de beslissende factor. Je ziet dat bedrijven als Booking en Expedia daar sterk in zijn. Onze kracht ligt bij de unieke ervaringen die mensen binnen een stad aan gaan,” zegt Symen Jansma, CEO TravelBird. ”Onze reizigers gaan steeds meer op zoek naar beleving en inspiratie. Daarom bieden we ’stedentrips’ nu niet alleen op stad, maar ook op basis van eigen voorkeur en ervaringen aan. Ons aanbod richt zich op verschillende doelgroepen. Zo wil een gezin met kinderen heel andere aspecten van New York of Rome zien dan een jong stel zonder kinderen. En wil de één heerlijk dineren en de ander vooral ontdekken. Aan die totaal verschillende individuele voorkeuren kunnen we nu heel goed voldoen.”
Het nieuwe concept is door een speciaal team binnen TravelBird de afgelopen maanden uitgewerkt. De verschillende gewenste belevingen zijn in diverse steden wereldwijd concreet ingevuld, onder andere New York, Londen, Barcelona, Parijs, Rome, een aanbod ‘binnenland’ en specials zoals Tokio, Hong Kong en Toronto. De lijst met steden blijft groeien, belooft TravelBird. De stedentrips zijn te vinden op de website van TravelBird onder de 6 dagaanbiedingen. ‘Door een heel specifieke ervaring aan te bieden, bijvoorbeeld gericht op de ultieme kerstbeleving in Londen, yoga in Central Park of dineren bij een chef-kok in Barcelona, nemen we veel reisstress en eindeloos georganiseer uit handen. Zo ontdekken reizigers op een makkelijke en ontspannen manier de veelzijdige gezichten van ‘hun’ stad. En het leukste; je brengt mensen hierdoor echt op heel nieuwe ideeën! Zo is een go-cart bijvoorbeeld de perfecte manier om het heuvelachtige Lissabon te verkennen”, aldus Jansma.