
Met bijna 600 bezoekers en 120 deelnemers namens 70 exposanten is de eerste editie van TravDay een doorslaand succes geworden. Het evenement in hotel Gooiland in Hilversum vond maandag plaats op initiatief van TRAVel Media, uitgever van onder andere TravelPro en TravMagazine.
TravDay was het eerste grote B2B evenement in de reisbranche in 18 maanden. En daar hadden zowel bezoekers als exposanten wel behoefte aan.
De kern van TravDay was de volle beursvloer, met 70 exposanten verspreid over vier zalen. Touroperators, bestemmingen, verkeersbureaus, airlines, autoverhuurders en IT-leveranciers, ze waren allemaal aanwezig. Het weerzien na 18 maanden leek een grote reünie, met de wil om na 18 maanden een streep onder een moeilijke periode te zetten. ‘Dit is de start van de weg terug’, klonk het.
Bezoekers hadden volop de tijd om de exposanten te ontmoeten, terwijl in de wandelgangen na 18 maanden zonder branchebijeenkomsten volop werd bijgepraat. Dat gebeurde vooral tijdens de walking lunch.
De middag werd muzikaal voortgezet in de theaterzaal van het complex. De Familie De Bruyn zorgde op het podium voor het nodige entertainment, inclusief een speelse prijsuitreiking.
Aansluitend werd een uitgebreid walking diner geserveerd. DJ Hilco, die recent nog tijdens de Formule 1 race op Zandvoort een optreden verzorgde, sloot de avond muzikaal af.
De reacties van bezoekers en exposanten waren stuk voor stuk lovend. ´Een topdag´, concludeerde Coby van Dongen, commercieel directeur van de Jong Intra Vakanties. ´Met dit evenement sluit de branche een nare periode af en kijken we weer met z´n allen vooruit. Dit event is tekenend voor de veerkracht van de sector.´
Lees het uitgebreide verslag in TravMagazine #39 van vrijdag.
Bekijk hier de eerste foto´s.
Alvast voor de agenda: de volgende TravDay staat gepland voor 26 september volgend jaar.