‘Naast de focus op een goed boekjaar gaan we meer over onze grenzen heen kijken.’ Dat stelde Hanita van der Meer, Head of PR & Communications voor Continental Europe van Thomas Cook, woensdagavond tijdens een agentenevent met 200 reisagenten en 30 partners.
In het Holland Casino in Breda praatte Thomas Cook, samen met diverse partners, de agenten bij over onder andere de nieuwe hotels en resorts. ‘Mensen boeken korter voor vertrek dan wij gewend waren. Deze trend zet door. Dus we geven ook hier extra informatie om de klant in het last minute-seizoen over de streep te trekken. En daarnaast is dit gewoon een gezellige avond. We willen de retail-momenten gaan uitbreiden, en dus niet alleen op de geijkte locaties, zoals in Utrecht of Amsterdam. Daar is Breda een goed voorbeeld van.’
Tijdens de zogenoemde Casino Night mochten de aanwezige reisagenten woensdagavond ook zelf nog een spelletje spelen, en werden zij verrast met een optreden van de Tilburgse Roy Donders.
Naast de focus op een goede omzet, op de retailpartners en op online boeken, heeft Thomas Cook nu ook een projectgroep opgestart bestaande uit Nederlandse en Belgische collega’s en collega’s die een continentale rol binnen Thomas Cook hebben, zoals Van der Meer. ‘Zo kunnen we letterlijk en figuurlijk meer over onze grenzen heen kijken. Waarin kunnen wij van elkaar leren? We hebben altijd gezegd dat die grenzen open zijn, maar als het erop aankwam, viel dat mee. Dus de komende tijd ligt de focus, naast een goed boekjaar, ook op het verder openen van de grenzen. Daar wordt iedereen beter van.’
Ook werpt de strategie waarmee Thomas Cook drie jaar geleden van start ging nu zijn vruchten af. ‘De eigen producten beginnen nu echt aan te slaan. Je moet een lange adem hebben om dit uit te rollen, maar gelukkig hebben we het de tijd gegeven. Ondanks dat je winstwaarschuwingen moet afgeven, hebben we nu met onder andere het Cook’s Club-concept voor de millennial het verschil kunnen maken en zijn de overige concepten inmiddels ook veel sterker neergezet en bekend. Drie jaar geleden zijn we een goede weg ingeslagen, en gelukkig mogen we die weg afmaken.’
Foto: Hanita van der Meer en Rutgher Verstrepen (Commercial Owner Sales) tijdens de Casino Night.