Retailers die dit winterseizoen actief sturen op de eigen hotelconcepten van Thomas Cook, worden daarvoor beter beloond. Dat laat de Hoofddorpse touroperator weten aan TravMagazine.
Op de Nederlandse markt biedt Neckermann deze winter 37 accommodaties aan die de groep exclusief heeft gecontracteerd: achttien Sentido-hotels, tien Smartline-hotels, zeven SunConnect Resorts en twee Sunprime Hotels.
‘De nieuwe agentuurovereenkomsten zijn net verstuurd. In de gesprekken met onze retailpartners kwam duidelijk naar voren dat zij mogelijkheden zien tot actieve sturing. En wij streven een echt partnerschap met de retail na’, legt woordvoerder Hanita van der Meer uit.
‘Wij investeren veel in onze ‘eigen’ hotels en maken ons product daardoor nog aantrekkelijker voor de klant. In plaats van alleen maar commissie te incasseren willen we graag dat onze verkooppartners ook echt voor onze producten gaan. Een afwachtende houding past niet bij de samenwerking die wij voor ogen hebben. Vandaar dat betere sturing leidt tot een betere beloning.’