
De nieuwe directie van Tenzing Travel hakt de komende weken de knoop door over de te volgen koers, inclusief de vraag of het nieuwe Tenzing ook via de reisagent gaat verkopen.
Dat zegt directeur Simone Jansen desgevraagd tegen TravMagazine. ‘Het is allemaal erg snel gegaan de laatste dagen. We moesten nu aan relaties communiceren dat Tenzing verder zou gaan onder de vlag van Travelnauts, maar we hebben nog geen tijd gehad om alles op poten te zetten. We zijn nog met diverse partners in gesprek.’
Volgens Jansen valt op dit moment nog niet te zeggen of Tenzing Travel straks wel of niet met de retail gaat samenwerken. ‘De komende weken gaan we rustig de tijd nemen om te kijken hoe we dit zullen voortzetten. Hoe lang dat duurt? We willen in ieder geval in september met een besluit komen.’
Jansen, die zelf 20 jaar bij Tenzing Travel werkte voordat ze in januari 2018 bij Travelnauts begon, bestempelt Tenzing als ‘supermooi bedrijf’. ‘Omdat de markt nu stilstaat, hebben we ook de ruimte om over de koers na te denken. We willen een positie vinden waarmee we het merk en het aanbod van Tenzing kunnen voortzetten. In welke vorm dat gebeurt, willen we in september bekendmaken.’
Woensdag werd bekend dat Tenzing Travel verder gaat onder de paraplu van Travelnauts BV, specialist in verre gezinsvakanties. Simone Jansen is directeur van beide bedrijven.
‘We zijn overweldigd door de vele positieve reacties en felicitaties. Hierbij zijn wij heel blij dat we in deze uitdagende tijd voor de hele reisbranche een aantal medewerkers van het oude Tenzing Travel kunnen meenemen naar Travelnauts.’
Zoals bekend gaan voorlopig vijf medewerkers van het oude Tenzing mee. Jansen: ‘Dat klinkt inderdaad weinig, maar gezien de huidige crisis vinden we dat je straks beter kunt opschalen in personeel dan dat je moet afschalen.’
Volgens Jansen zijn veel vragen binnengekomen over reeds gemaakte boekingen. ‘Alle bestaande boekingen zijn overgedragen aan SGR. Wat wij van SGR hebben begrepen, is dat alle reizen tot en met 31 december geannuleerd zijn en de klant in september een uitnodiging van SGR ontvangt om een claim in te dienen. Voor de reizen met vertrek in 2021 gaat de SGR zich er nog over buigen of deze door een andere touroperator uitgevoerd worden of dat deze ook geannuleerd zullen worden. Hierbij hebben wij op dit moment geen rol en wij hebben ook geen toegang tot bestaande boekingen.’