
Met de hulp van investeerder Triton wil Sunweb Group zijn groeiplan voor de toekomst realiseren en zijn positie in Europa verder versterken.
‘We hadden al een ambitieus groeiplan liggen. Triton steunt ons businessplan en wil Sunweb Group eventueel op een hoger niveau tillen’, zegt Tim Van den Bergh, Chief Commercial Officer (CCO) van Sunweb Group, tegen TravMagazine. ‘Deze stap biedt ons de middelen om verder te digitaliseren en te verfijnen.’
Dinsdagavond werd bekend dat investeerder Triton een meerderheidsbelang in Sunweb Group neemt. Triton vertegenwoordigt een groep van investeerders. Volgens Van den Bergh blijft het huidige managementteam van Sunweb Group aan boord, dus inclusief CEO Gert De Caluwe. Joost Romeijn neemt volgens Van den Bergh eind februari zitting in de nieuw te vormen Raad van Commissarissen, waarvan hij momenteel voorzitter is.
Sunweb Group wil vooral elders in Europa groeien. Naast België is Sunweb al actief in Scandinavië, de UK en Duitsland. In Scandinavië is Sunweb vooral actief in Denemarken. ‘We zijn daar al één van de grootste touroperators. In Zweden zijn we pas in 2017 begonnen’, zegt Van den Bergh. In de UK biedt Sunweb wintersportvakanties aan. Ook in Duitsland is Sunweb vooral sterk in het segment wintersport. Het zomeraanbod op de Duitse markt is nog relatief klein.
‘Het voordeel is dat Triton veel expertise op de Scandinavische markt heeft. Daar kunnen we van profiteren. Triton wil bijdragen aan groei voor de langere termijn.’