SRC Reizen gaat haar goed boekende verkooppunten met ingang van 2016 beter belonen. Voor deze preferred partners wordt de commissie verhoogd van 5 naar 9 procent. Ook worden de aanvullende voorwaarden voor deze groep aantrekkelijker.
In 2013 koos SRC er nadrukkelijk voor om de samenwerking met de retail anders aan te pakken. Gekozen werd toen voor een kleiner, maar gemotiveerder verkoopnetwerk. Nu, in 2015 is duidelijk dat deze keuze zich uitbetaalt.
SRC, van huis uit directseller, beschikt inmiddels over een honderdtal verkooppunten. Daarvan zijn er circa 25 die als preferred verkooppunt worden gezien omdat ze een jaaromzet van meer dan 30.000 euro behalen. Deze worden met ingang van 2016 beloond met 9 procent commissie.
‘We werken het meest met stenen reisbureaus, maar hebben ook een overeenkomst met The Travel Club’, zegt salesmanager Margriet Reitsma. ‘De boekingen van de meeste verkooppunten voldoen ruim aan de verwachtingen en enkele partners komen daar zelfs ver bovenuit. We geloven daarnaast in de toegevoegde waarde van de zelfstandig reisadviseur. Mede door de opkomst van de ZRA zien we een duidelijke tendens van verdieping en van keuze voor kwaliteit. Deze tendens past uitstekend bij een kwalitatief hoogwaardig merk als SRC.’
Met het verhogen van de commissie voor preferred verkooppunten hoopt SRC ook andere wederverkopers te stimuleren meer omzet te maken. ‘Daarnaast hopen we natuurlijk dat meer reisagenten zich bij ons melden.’