
Airbnb en het Louvre hebben samen een pr-campagne met prijsvraag opgezet, waarbij kunstliefhebbers een overnachting kunnen winnen in de buurt van de Mona Lisa en andere meesterwerken.
De winnaars mogen de nacht doorbrengen in een ’mini-piramide’ die in het museum in Parijs wordt gebouwd. Deze piramide wordt speciaal ontworpen om het 30-jarig bestaan van het museum te vieren.
Gegadigden kunnen meedoen door op airbnb.com/louvre de vraag te beantwoorden waarom zij de perfecte gast van de Mona Lisa zijn. Deelnemen kan tot en met 12 april. Er wordt één winnaar geselecteerd die een reisgenoot mag meenemen.
De winnaar en zijn reisgezelschap kunnen in de nacht van 30 april zien wat er gebeurt als de lichten uitgaan in het museum. Het winnende duo wordt in het museum begroet door een kunsthistoricus, die hen meeneemt op een op maat gemaakte tour. Eerder werden dergelijke tours georganiseerd voor de Obama’s, Beyoncé en Jay-Z.
Ook een feestmaal en concert ontbreken niet. Aansluitend is er de overnachting in de slaapkamer in de vorm van een piramide.
De samenwerking tussen Airbnb en het Louvre gaat verder dan deze ene nacht. Van mei tot het einde van het jaar wordt een reeks Experiences in het museum gehouden, waaronder concerten.