
Onder het motto ‘kansen herkennen in toerisme’ wordt dinsdag 27 september het zevende Skål Symposium gehouden. Tien lezers van TravMagazine kunnen gratis deelnemen aan dit jaarlijkse symposium, dat opnieuw in Haarlem wordt gehouden.
De succesfactoren in de reissector en het toerisme veranderen in een rap tempo. Actuele vragen zijn: hoe herken ik kansen in deze tijd? Hoe zet ik de klant en de medewerkers centraal?
Tijdens het symposium proberen drie topmanagers antwoord op deze vragen te geven. De sprekers zijn: Norbert Good, managing director van FOX Verre Reizen van de ANWB, Wouter de Waal, directeur van de VVV Texel en Sander Allegro, eigenaar van Allegro INNovationS en director of industry relations van de Hotelschool in Den Haag.
Initiatiefnemers van het symposium zijn Roger Davids (BASIS ActivatieMarketing) en Frans Staal (Advies & Organisatiebureau Frans Staal). Unigarant is hoofdsponsor.
Het symposium, dat wordt gehouden in Villa Uyt den Bosch in Haarlem, begint om 13.30 uur en wordt afgesloten met een netwerkborrel.
Norbert Good, die eerder werkte bij Kuoni en De Reisspecialisten Groep, geeft een toelichting op de nieuwe toekomststrategie van ANWB Reizen en FOX Verre Vakanties.
Sander Allegro heeft als thema: High Tech vraagt om High Touch. Volgens hem is er, in een wereld waarin technologie de overhand krijgt, steeds meer behoefte aan echt menselijk contact en service. ‘Organisaties moeten meer bewust keuzes maken op welke wijze de menselijke factor wordt ingezet om aan de klantrelatie te kunnen bouwen.’
Allegro stelt gastvrijheid, strategie en innovatie centraal in zijn werk. Volgens de organisatoren staat hij garant voor een interessante, praktijkgerichte presentatie, met als doel zijn toehoorders op een andere manier naar service te laten kijken.
Wouter de Waal (VVV Texel) presenteert de resultaten van het studieproject ‘Planet Texel’, en stelt verrassende en nieuwe inzichten in destinatiemarketing in het vooruitzicht. ‘Een vakantie is een ‘samengesteld product’ en dat verreist een goede samenwerking van alle betrokken partijen’, zegt De Waal, die wordt gezien als een creatieve vernieuwer, die met humor en enthousiasme werkt aan innovatie, samenwerking en resultaat in toeristische projecten.
Kijk voor inschrijven of meer informatie op deze website.
Deelname aan het symposium (voor Skål-leden gratis) kost 199 euro. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Special voor TravMagazine heeft Skål een lezersactie. Onder vermelding van de code ‘Travmagazine’ kunnen tien lezers van TravMagazine gratis deelnemen. Dus wie het eerste komt…