Consumenten die via de vernieuwde website van de SGR een claim indienen, worden automatisch op de hoogte gehouden van de vorderingen. ‘We willen met onze nieuwe site een portaal zijn, waar de vakantieganger snel informatie krijgt en eenvoudig zijn schade kan melden’, zegt directeur Erik Jan Reuver.
Op het vernieuwde www.sgr.nl kunnen consumenten online een schadeformulier invullen en bijlagen versturen. ‘Voorheen moest alles per post. Je kunt je voorstellen dat er, zoals bleek bij het faillissement van Oad, dan duizenden poststukken binnenkomen. Dat kan makkelijker.’ Reisklanten die online een claim hebben opgestuurd krijgen per mail updates over de status van hun claim.
Ook voor SGR-deelnemers is de site vernieuwd. Zij kunnen hun bedrijfsgegevens online aanpassen en ook jaarstukken indienen. ‘Dat komt binnenkort, we wilden eerst het consumentendeel gereed hebben.’ De SGR overweegt ook om reisagenten de optie te geven online een claim in te dienen. ‘Dat hebben we nog in overweging.’