
Cathay Pacific Airways en Dragonair introduceren een nieuw Self Service Bag Drop systeem op Hong Kong International Airport. Per 1 april beschikt de airport over vijf Self Service Bag Drop machines bij de balies van Cathay Pacific en vier machines bij in-checkplaatsen van Dragonair. Het systeem biedt passagiers de mogelijkheid zelf bagage in te checken.
Het serviceproces bestaat uit het printen van de bagagelabels en het labelen en doorsturen van de bagage naar de bestemming. Passagiers die al hebben ingecheckt, bij de check-in balie op de luchthaven of via de self-service check-in kiosks, kunnen hun bagage nu zelf doorsturen via de Self Service Bag Drop-units. Dit bespaart ongeveer de helft van de tijd van de normale procedure.
De service is nu enkel beschikbaar op bepaalde routes vanaf Hongkong, waaronder Bangkok, Kuala Lumpur en Singapore voor Premium Economy en Economy Class passagiers op Cathay Pacific. Bij de routes Chiang Mai, Fukuoka, Kota Kinabalu, Okinawa, Penang en Phuket voor Economy Class passagiers bij Dragonair is de service ook te gebruiken. De luchtvaartmaatschappijen werken nauw samenwerken met Airport Authority Hong Kong om de service uit te breiden naar meerdere routes.