Schiphol heeft samen met partners en airlines opnieuw maatregelen genomen om ook de komende maanden het proces op de luchthaven zo snel mogelijk te laten verlopen.
Schiphol adviseert alle reizigers om de instructies van de luchtvaartmaatschappij te volgen als het gaat om hoe laat op Schiphol te zijn, en vooraf de securityregels te checken wat betreft handbagage. Ook het veranderde parkeerbeleid zorgt voor onder andere nieuwe parkeerproducten en -routes, waarover Schiphol tijdig communiceert.
Om reizigers te helpen, is eind september de speciale vakantiepagina schiphol.nl/vakantie live gegaan. Deze pagina zal de komende herfst en winter in het teken staan van wat ‘hot’ is op Schiphol, de meest gestelde vragen van reizigers, tips en een druktekalender. Deze pagina is overigens ook te bereiken via ‘berichten van de reiziger’ op Schiphol.nl en in de App.
Ook de eigen Schiphol medewerkers worden op de hoogte gehouden van de meest gestelde vragen (en antwoorden) zodat zij reizigers op de werkvloer snel kunnen antwoorden.