RIU Hotels & Resorts lanceert RIU Protect, een nieuwe sanitaire hulpdienst, die onder andere medische hulp biedt aan haar gasten, inclusief bij een mogelijke besmetting van Covid-19 tijdens de vakantie. Bij het reserveren bij RIU via de website of het Callcenter ontvangt de klant automatisch deze service. Deze maatregel is van toepassing op reserveringen die gedaan worden vanaf 15 juni.
‘In deze tijden van onzekerheid willen we onze klanten alle veiligheid en gemoedsrust bieden die binnen onze mogelijkheden liggen. Daarom beschikken de klanten bij het boeken over de optie om tot 30 april 2021 kosteloos te annuleren of wijzigingen aan te brengen. In het hotel worden de handelingen uitgevoerd volgens de RIU-handleiding voor het post-Covid-hotel, waarin 17 protocollen voor veiligheid en hygiëne worden beschreven. En nu voegen we deze nieuwe service toe om onze klanten extra gemoedsrust te geven, waarbij zij bij een eventuele besmetting met Covid-19 of een ander medisch geval verzorgd worden zonder bijkomende kosten’, aldus Luis Riu, CEO van RIU Hotels & Resorts.