
Tessa aan de Stegge, oprichter van Cherry LAB, is aangesteld als ambassadeur van Reis met je Hart. Als ambassadeur wil zij deze stichting, opgericht door van Mila Wit-Emonds, landelijk onder de aandacht te brengen. De campagne gaat woensdag van start.
Reis met je Hart, opgericht in oktober 2015, heeft zich ten doel gesteld om 150 Nederlanders die onder de armoedegrens leven, dit jaar toch op vakantie te laten gaan. Volgens Reis met je Hart kan 1 op de 6 Nederlanders zich geen vakantie veroorloven.
Volgens het Sociaal Plan Bureau leven 1,5 miljoen Nederlanders onder de armoedegrens omdat zij structureel een laag inkomen hebben. De grootste groepen zijn eenoudergezinnen met minderjarige kinderen (34 procent) en alleenstaanden tot 65 jaar (23 procent). Daarnaast zijn er mensen die door ontslag, ziekte of mantelzorg al jaren niet op vakantie kunnen.
Cherry LAB gaat werken aan een campagne ‘Vakantietijd, maar niet voor iedereen’, die via free publicity in dagbladen, social media en blogs wordt uitgerold. Hiermee moeten zowel de branche zelf als particulieren worden geïnformeerd.
Volgens Reis met je Hart hebben al diverse partijen de toezegging gedaan mee te doen, waaronder De Europeesche, Thomas Cook, Sunweb, TUI, Topic Travel, Sunny Cars, AanZee.nl, Schiphol Parking, Riksja Travel, Estivant Vakanties, Connexxion, Isropa, Tsjecho Reizen en JustCurious.