
Na de grote chaos op Schiphol vorig jaar zal het dit jaar een stuk beter gaan op de luchthaven.
‘Schiphol ziet het nu aankomen. Iedereen is voorbereid. We hebben er vertrouwen in’, verklaarde communicatiemanager Petra Kok van TUI Nederland zaterdagmiddag in het programma ‘In de Kantine’ op NPO Radio 1.
Ondanks de problemen die TUI heeft met Transavia is ook met die luchtvaartmaatschappij de communicatie verbeterd.
In de meivakantie is het goed gegaan op Schiphol, mede doordat er veel extra mensen zijn aangenomen bij de securityafdeling, zegt Kok, die aangeeft dat er in de meivakantie niet op volle capaciteit is gevlogen.
‘Alle airlines moesten wat teruggaan in capaciteit, maar van de zomer is dat niet zo.’
Desalniettemin heeft ze het volste vertrouwen in de komende zomer.
‘Schiphol heeft heel veel extra mensen aangetrokken en wij hebben zelf ook met onze eigen afhandelaar een plan B, C en D verzonnen om voorbereid te zijn als er iets uitvalt.’
Ook bij TUI stond de telefoon roodgloeiend toen Transavia recent, vaak last-minute, vlucht annuleerde. ‘Het is ook voorgekomen dat mensen al bijna in de slurf stonden en de vlucht alsnog werd geannuleerd.’
Doordat annuleringen en vluchtwijzigingen nu eerder bekend zijn, kan T UI volgens Kok beter zorgen voor een alternatieve vlucht.
