
Peru gaat werk maken van de Nederlandse markt. Het verkeersbureau van het Zuid-Amerikaanse land heeft hiervoor een Nederlandstalige Facebook-pagina gelanceerd.
De pagina bevat foto’s, video’s en tips om reizigers te inspireren. De lancering van een aparte Nederlandse pagina is onderdeel van de gesegmenteerde promotiestrategie in Nederland.
PROMPERU, de organisatie ter bevordering van export en toerisme van Peru, wil hiermee de Nederlandse markt verder ontwikkelen. In 2019 telde Peru 36.526 Nederlandse toeristen. Dat aantal neemt jaarlijks toe.
Toeristisch communicatiebureau CommuniGate is aangesteld als community manager van de nieuwe Facebook-pagina.
De informatie op de pagina is bedoeld ter inspiratie van zowel consumenten als reisagenten, zegt Gerdri ten Dolle van CommuniGate. ‘Het duurt nog even voor het segment verre reizen weer op gang komt, maar dit is alvast een positief signaal.’
Facebook.com/VisitPeruNL is een van de verschillende promotieactiviteiten die Peru ontwikkelt, evenals de internationale toeristische campagne Dream then travel.
Daarnaast staat de lancering van een website voor reisaanbiedingen en promoties op de planning, en nieuwe campagnes die toekomstige reizigers meenemen naar het land van Inca’s en wereldwonder Machu Picchu.
PROMPERU houdt op donderdag 15 april (15.00 uur) een webinar voor de Nederlandse en Duitse reisbranche. Dat gebeurt in samenwerking met twee partners gespecialiseerd in natuur, outdoor en ‘community based tourism’. De partners zijn Qhispikay (glamping en Cusco) en Rainforest Expeditions (Amazone lodge en touroperator).
Een van de ‘post-covid’ reistrends laat een groeiende interesse in verantwoord reizen zien, waarbij een positieve bijdrage voor de lokale gemeenschap steeds belangrijker wordt. Peru biedt deze authentieke reiservaringen van de Andes tot het Amazonegebied, zegt het verkeersbureau.
Eerder lanceerde Peru Facebook-pagina’s in de taal van het land in Duitsland en Spanje. Dat model wordt nu verder uitgerold naar Nederland met een Nederlandstalige pagina. (Foto Shutterstock).