
Personal Touch Travel (PTT) maakt een gestage groei door. Voor boekjaar 2018 wordt een groei verwacht van 135 naar 155 aangesloten ZRA’s. De toename is vooral te danken aan de eigen opleiding van PTT, waarmee kandidaten van buiten de branche worden geschoold.
Dat stelde directeur Arjan Kastelein vrijdagavond tijdens de halfjaarlijkse franchisebijeenkomst van PTT in Woubrugge, met bijna 100 franchisenemers van Personal Touch Travel en elf leveranciers. PTT heeft enkele jaren geleden een eigen Academy opgericht, waarbij kandidaten in samenwerking met InCompany worden geschoold. ‘Het zijn mensen die afkomstig zijn uit het bankwezen, de verzekeringssector of een salesfunctie hebben gehad, die erg commercieel zijn en die een sterke affiniteit met reizen hebben’, zegt Kastelein.
‘We krijgen ook nog steeds veel mensen uit de reisbranche die zich bij ons als ZRA willen aansluiten, maar de periode van grote wisselingen is voorbij. Met onze Academy putten we uit een heel nieuwe doelgroep. Deze mensen leiden we zelf op wat betreft reiskennis en systemen.’
Binnenkort gaat bij PTT de dertiende groep met kandidaten van start. ‘Daar waren meer aanmeldingen voor dan dat er plaatsen beschikbaar waren. We zoeken kandidaten van een bepaalde kwaliteit. We hoeven niet de grootste te worden. Natuurlijk willen ook wij groei realiseren, maar de organisatie moet wel behapbaar blijven. We maken duidelijk waar we voor staan en doen geen concessies.’
Volgens Kastelein boeken consumenten weer vaker duurdere reizen. ‘We zien de gemiddelde reissom bij onze franchisenemers stijgen, met soms reissommen van enkele tienduizenden euro’s. Omdat we ons steeds meer als reisorganisatie ontwikkelen en onze eigen reizen boeken, neemt de marge ook toe. Mede daarom hebben we veel vertrouwen in boekjaar 2018-2019.’
Foto: het team van Personal Touch Travel (vlnr): Saskia Veenhuijs, Sally Chow, Peter van Gerven, Lianne Schilderman, Audrey van der Werf en Arjan Kastelein.