
De meerjarige strategische alliantie tussen Thomas Cook en Expedia, die in september vorig jaar al werd aangekondigd, wordt nu ook in Nederland uitgerold.
Neckermann Reizen heeft haar aanbod stedentrips en hotels enorm uitgebreid met de toevoeging van de technologie van de Expedia Group. Het zorgt ervoor dat Neckermann naast het grote aanbod op zon- en strandvakanties nu ook met stedentrips en weekendjes weg zijn klanten veel beter kan bedienen.
‘De koppeling met Expedia is eerst uitgerold in de UK, gevolgd door België. Nederland is als derde land aan de beurt. Later volgen de Scandinavische landen en Duitsland’, zegt woordvoerder Hanita van der Meer.
Door de koppeling met Expedia is het aanbod van Neckermann Reizen enorm uitgebreid. Dit geldt voor steden waar de reisorganisatie reeds aanbod had, maar door de aanvulling op het aanbod is het nu ook mogelijk om aanzienlijk meer hotels te vinden op de website van de reisorganisatie.
Door gebruik te maken van de technologie van de Expedia Group stijgt het aantal beschikbare hotels van Neckermann tot ruim 120.000 over de hele wereld. Al deze hotels zijn gescreend en voldoen aan de hoge standaard die de reisorganisatie stelt aan kwaliteit en veiligheid.
‘Door deze enorme uitbreiding kunnen wij nu ook profiteren van de groeiende markt voor korte stedentrips en weekendjes weg, die steeds vaker als tweede of derde vakantie worden geboekt’, zegt Jacco Tas, directeur Differentiated & Complementary. ‘Neckermann is al een begrip op de Nederlandse markt als het gaat om strandvakanties en de toevoeging van het hotelaanbod via Expedia zorgt ervoor dat klanten ons ook voor een stedentrip of losse hotelovernachting weten te vinden.’
Volgens Peter Fankhauser, CEO van Thomas Cook Group, is de lancering van de Expedia Group-alliantie een belangrijke stap voorwaarts in de strategie voor winstgevende groei. ‘Het inpluggen in de Expedia Group-technologie zal ons stedentrip- en hotelaanbod transformeren, meer keuze bieden voor onze klanten en meer efficiëntie in onze hele organisatie ontsluiten. De samenwerking die we zijn aangegaan om onze complementaire activiteiten voor klanten te verbeteren, biedt nu al volop voordelen en we kijken ernaar uit om het groeipotentieel te benutten dat Expedia Group ons biedt.’