Oad lanceert begin 2015 een Dynamic Packaging website, waar consumenten zelf een zonvakantie of stedenreis kunnen samenstellen. ‘Dat wordt één van onze pijlers, naast ons eigen aanbod dat we rechtstreeks en via de retail aan onze klanten verkopen’, zeggen directeuren Frans Schuitemaker en de recent aangetrokken Karen van der Zanden. Ook wordt ingezet op meer promotie rond het sterke merk Oad onder de consument en in de branche.
De reisorganisatie, die sinds de doorstart steunt op activiteiten als touroperating, Disney, riviercruises en busverhuur, biedt in 2015 een groot zomeraanbod voor vakanties in Europa. ‘De retail is daarvoor een belangrijke partner’, zegt Schuitemaker. De brochures van Oad liggen bij vrijwel alle reisbureaus in Nederland. ‘Alleen met Arke hebben we geen deal.’
Het aanbod is deels door co-creatie tot stand gekomen. ‘We pakken suggesties op van binnen ons gehele bedrijf, maar staan ook in 2015 open voor samenwerking met andere partners, van zowel binnen als buiten de branche.’ Daarmee wordt onder andere gedoeld op de diverse themareizen en de samenwerking met Albert Heijn in 2014.
Dynamic Packaging
De Dynamic Packaging tool komt begin volgend jaar op Oad.nl te staan, naast het huidige aanbod. ‘We hebben een focus op de retail, maar beseffen ook dat er een klantengroep bestaat die voor korte reizen het liefst zelf online aan de slag wil. In samenwerking met andere aanbieders, allen SGR, kunnen we ook die doelgroep bedienen.’ Een exacte lanceringsdatum is er nog niet. ‘We gaan het grondig aanpakken.’
Imago
Oad trapt voor de Vakantiebeurs ook een grootschalige reclamecampagne af. ‘We hebben 92 procent naamsbekendheid, maar nog niet alle consumenten weten dat ‘het nieuwe Oad’ springlevend is en vol innovatief aanbod’, zegt Van der Zanden. ‘Via een multimediale campagne, een nieuw logo, een opvallende pay-off en grote aanwezigheid op de Vakantiebeurs willen we onze kernwaarden en het aanbod prominent onder de aandacht brengen.’