NS International lanceert een grote multimediale campagne, waarbij in samenwerking met diverse touroperators stedenreizen onder de aandacht worden gebracht. ‘Voor hetzelfde geld geef je een treinreisje’, luidt de slogan van de actie. ‘We kiezen daarbij heel bewust voor onze retailpartners’, zegt Annemarie Ariesen, manager B2B bij NS International.
‘We willen touroperators betrekken bij de campagne,’ zegt Ariesen. ‘Wij kiezen ervoor om niet zelf pakketreizen te gaan samenstellen, maar werken daarvoor graag samen met onze trouwe partners.’ Voor deze actie zijn dat Sunair, de Jong Intra, Kras, Treinreiswinkel, Holland International en Vrij Uit.
Tijdens de decembercampagne wordt ingespeeld op de feestdagen. ‘Consumenten kunnen iemand verrassen met een leuk reisje, zoals Parijs, Londen, Keulen, noem maar op. Wij kopen mediaruimte in bij een aantal tijdschriften, waarin de pakketreizen van onze partner worden gepromoot. Daarmee bereiken we honderdduizenden potentiële treinende citytrippers.’
Toegevoegde waarde
NS International hecht veel waarde aan een goede band met de branchepartners. ‘Je ziet dat bijvoorbeeld airlines steeds vaker zelf pakketreizen aanbieden. Daar kiezen wij nadrukkelijk niet voor. Agenten, waaronder touroperators retail en zakenreisagenten, bieden voor de klant toegevoegde waarde en zijn goed voor ruim 20 procent van onze omzet, die nog jaarlijks stijgt.’