
Met de naamswijziging van Stena Line Travel Group Nederland, moederbedrijf van Voigt Travel en Buro Scanbrit, naar Northbound Travel begint een nieuw hoofdstuk voor het bedrijf. De naamswijziging werd donderdag bekendgemaakt. Algemeen directeur Marloes Meijer en commercieel directeur Sander Geleedst geven tekst en uitleg over de veranderingen, de toekomstplannen en hun ambities.
Eind november 2022 kocht Stena Line Travel Group, onderdeel van ferrymaatschappij Stena Line en eigenaar van Buro Scanbrit, 100 procent van de aandelen van het Nederlandse Voigt Travel. Beide bedrijven (en voormalig concurrenten) bleven zelfstandig, waarbij Voigt zich op de directe klant richt en Buro Scanbrit veel via de retail verkoopt. De koepelnaam in Nederland werd Stena Line Travel Group Nederland.
Waarom de keuze voor de nieuwe naam Northbound Travel?
Marloes Meijer: ‘De naam Stena Line Travel Group blijft bestaan als divisie binnen het Zweedse moederbedrijf Stena Line, waar alle touroperators onder vallen. In Nederland wilden we echter een naam die beter past bij onze identiteit en marktstrategie. Northbound Travel weerspiegelt onze focus op Noord-Europa en onze ambitie om die regio op een onderscheidende manier te blijven aanbieden.’
Sander Geleedst vult aan: ‘Het is belangrijk om te benadrukken dat Northbound Travel puur een zakelijke naam is. Consumenten zullen de bekende labels Voigt Travel, Buro Scanbrit, Scandinavian Wintersports en Motoerit nog steeds zien. Deze sterke merken blijven behouden, omdat ze een gevestigde naam hebben in de markt en staan voor kwaliteit en expertise.’
De rebranding valt samen met een fysieke verandering: alle medewerkers werken nu samen in een nieuw kantoorpand in Naarden.
‘Dit pand is meer dan een nieuwe werkplek. Het markeert onze gezamenlijke toekomst’, zegt Meijer. ‘Met 90 reisspecialisten onder één dak vertegenwoordigen we nu een krachtig team. De samenwerking en synergie tussen de merken zijn hierdoor sterker dan ooit.’
Wordt vervolgd in TravMagazine #1
Foto: Marloes Meijer en Sander Geleedst.
Goed dat de afzonderlijke merken blijven bestaan; ze zijn geworteld in de markt en elk op zich hebben ze een eigen uitstraling van waar ze sterk in zijn! Mooi dat ze elkaar kunnen versterken door de samenwerking.