
Trivago, het wereldwijde zoekplatform voor accommodaties, gaat samenwerken met TUI Group. Gebruikers van Trivago hebben hierdoor directe toegang tot meer dan 55.000 excursies, activiteiten en tickets van TUI Musement in ruim 100 landen.
TUI wordt de activiteitenpartner die het nieuwe onderdeel ‘Activiteiten’ op de website van Trivago van content voorziet, zo hebben beide bedrijven dinsdag bekendgemaakt.
Musement is de divisie van TUI die wereldwijd tours en activiteiten aanbiedt.
Gebruikers van Trivago hebben direct toegang tot een gevarieerd portfolio, zoals rondleidingen en kaartjes voor bekende bezienswaardigheden en attracties, zoals de One World Observatorium, het Colosseum en de Harry Potter Studio’s.
De meeste activiteiten worden onmiddellijk per e-mail bevestigd en kunnen tot 24 uur voor aanvang worden geannuleerd. Hierdoor kunnen klanten met een gerust hart boeken, zegt Trivago.
‘Nu we uit de pandemie komen, zien we bij de consument een groot verlangen om te reizen en het leven opnieuw te ervaren’, zegt Axel Hefer, CEO van Trivago.
‘Naast ons kernaanbod bieden we klanten nu een schat aan mogelijkheden om weer op avontuur te gaan, ongeacht hun interesses of waar ze zich bevinden.’
Volgens David Schelp, CEO van TUI Musement, zijn tours en activiteiten niet langer een toevoeging aan een reis, maar een belangrijk element van het besluitvormingsproces van de klant tijdens zijn vakantie.
TUI Musement is een van de belangrijkste groei-onderdelen van TUI Group. Het aanbod tours en activiteiten is beschikbaar in meer dan 140 landen. Het aanbod is beschikbaar in alle grote vakantie- en stadsbestemmingen voor reizigers wereldwijd, inclusief de 28 miljoen TUI-klanten per jaar.
Er zijn in totaal meer dan 170.000 ‘experiences’ beschikbaar, inclusief excursies, activiteiten, tickets en transfers.
Het aanbod is beschikbaar via de websites en apps van Musement en TUI, en B2B-partners waaronder OTA’s, touroperators, cruisemaatschappijen en andere reisbedrijven. (Foto Shutterstock).