
De Duitse Turkije-specialist Bentour Reisen is een campagne gestart die de mens op de voorgrond plaatst en die laat zien wie de echte sterren zijn van elke tevreden vakantiegast: de medewerkers ter plaatse.
Passend in het Bentour-motto ‘maakt gelukkig’ zorgen talloze mensen ervoor dat de reiziger zich goed voelt en gelukkig is, schrijft de touroperator, die zeer nadrukkelijk ook op de Nederlandse reisagent richt.
De touroperator nam enkele weken geleden een cameraploeg mee naar Turkije en bracht voor de campagne diverse medewerkers voor de lens; van koks en kamermeisjes tot reisleiders en badmeesters tot medewerkers van de afdeling guest-relations.
‘Het zijn onze toegewijde collega’s ter plaatse die van een vakantie de bijzondere ervaring maken die onze gasten gelukkig maakt’, zegt Deniz Ugur, CEO van Bentour Reisen, over de lancering van de campagne.
‘De meesten van hen zijn al jaren bij ons en werken elke dag – soms volledig op de achtergrond – voor de tevredenheid van onze gasten. We vonden het tijd om onze klanten, partners en vrienden te laten zien wie er allemaal betrokken zijn bij ons motto ‘Bentour Reisen maakt gelukkig’.’
De verschillende onderdelen tonen fragmenten uit het dagelijks werk en zijn afgestemd op diverse reclamekanalen en doelgroepen. Naast Facebook en Instagram zijn voor de toekomst ook YouTube en TikTok gepland.
Bentour denkt zoals gebruikelijk ook aan de reisagent. De touroperator stelt de gefilmde bijdragen ter beschikking aan zijn partners, die deze gratis via het extranet kunnen downloaden.
De campagne begint met lifeguard Ramazan van de Delphin Imperial, die met een extra portie veiligheid zorgt voor tevreden gasten.
De campagne duurt een jaar, met wisselende hoofdrolspelers. Reisbureaus ontvangen een korte informatiemail met een link naar de nieuwe motieven.
Foto: Een fragment uit de eerste campagne, met lifeguard Ramazan (Beeld Bentour).