
Na Spanje en Portugal lanceert EurAm Italië als nieuwe bestemming in Europa. ‘Hiermee wordt de EUR van EurAm steeds belangrijker’, zegt Vincent Hekkert, Business Development Director van EurAm.
De nieuwe bestemming is met ingang van donderdag 16 februari boekbaar. Het aanbod omvat 815 toeristische regio’s in Italië. Op dit moment zijn 4.500 online accommodaties beschikbaar. Dat aantal neemt snel toe, volgens Hekkert. Ook zijn er verschillende populaire journey’s om de gebruiker te inspireren.
EurAm heeft veel verschillende soorten accommodaties, zoals agriturismo’s, hotels, appartementen en Masseria’s. Daarnaast zijn er excursies boekbaar, toegangstickets voor musea (zoals het Uffizi in Florence) en rondleidingen met een gids door bijvoorbeeld Venetië.
Zeven online aanbieders voeden het systeem met beschikbaarheid en prijzen. Via Hybrid Pricing wordt achter de schermen het beste aanbod geselecteerd.
Een team van 6 personen werkt bij EurAm continue aan het laden en updaten van informatie en foto’s. ‘Een bestemming is nooit klaar en we wilden niet langer wachten om deze geweldige bestemming met de reisprofessionals te delen’, zegt Hekkert. ‘Wanneer gebruikers hiaten in het aanbod tegenkomen of plaatsen/producten zonder tekst of foto, dan kunnen ze dit snel via de website doorgeven.’
Uitbreiding naar andere bestemmingen is volgens Hekkert een logisch gevolg van het concept Creative Packaging, dat door EurAm is ontwikkeld. ‘Dat beantwoordt aan de toenemende vraag naar creatief maatwerk voor rondreizen. Het zou zonde zijn als wij het systeem beperken tot onze core bestemmingen. We zijn sterk in technologie en content. De reisprofessional is de noodzakelijke schakel voor de verkoop. Voor de nabije toekomst hebben we nieuwe spectaculaire features in petto die de reiswereld erg zullen bevallen, maar daarover later meer.’