Niet alle helden dragen een cape - TravMagazine
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll naar boven

Top

Niet alle helden dragen een cape

Niet alle helden dragen een cape

Door: | 6 juli, 2020

Travel Counsellor Rike van den Beld-van Dijk nam in coronatijd het werk van collega Ellen van den Assem over, die op dat moment met zwangerschapsverlof ging. Daarnaast nam ze haar eigen onderneming onder de loep én startte ze met wekelijkse kookvlogs om haar klanten te inspireren. TravMagazine ondervroeg haar over deze turbulente periode.

‘Aan het begin van de crisis was het echt stressvol. Ik had diverse klanten in het buitenland zitten, van Gran Canaria tot Argentinië en Maleisië. Ook mensen die niet via mij geboekt hadden, klopten aan voor hulp om terug naar Nederland te komen. Dan ben je maar met één ding bezig en dat is je klanten bijstaan, op de hoogte houden en keihard duimen dat alles goed gaat en ze weer veilig thuis komen. Toen die hectische periode voorbij was, kreeg ik het gevoel weer een beetje overzicht en grip te krijgen. Sommige dagen ging alles prima, maar ook ik had mijn slechte dagen. Boosheid en emoties overvielen me soms. Maar gelukkig kon ik terugvallen op lieve collega’s en mijn familie.

Voordat Ellen en ik afgelopen oktober samen op studiereis waren in Zuid-Afrika, heb ik haar wat beter leren kennen. Daarvoor hadden we elkaar wel eens gezien of gesproken, maar niet heel intensief. De afgelopen jaren heb ik voor diverse collega’s kortere en langere periodes waargenomen. En zo raakten Ellen en ik aan de praat. We hadden het over haar plannen omtrent haar zwangerschapsverlof. En toen heb ik aangeboden daar wel voor open te staan. Daarna hebben we hier nog een paar keer contact over gehad en zo is het gelopen.

Ellen vond het vooraf best lastig om alles los te laten, ze wil graag zelf de controle houden. Ellen ging begin maart met verlof en vrij snel daarna kregen we te maken met COVID-19. Ik heb snel een overzicht gemaakt van al onze boekingen, zodat ik kon zien welke klanten wanneer en waarheen zouden moeten vertrekken. Ik heb in alle communicatie die ik uitstuurde of deelde met mijn klanten ook de klanten van Ellen meegenomen. Tussendoor heb ik hier kort overleg over gehad met haar. Ze gaf aan erg blij te zijn dat ik haar klanten net zo goed informeer en help als die van mij. Maar als je dan op een zaterdagmorgen thuiskomt van boodschappen doen en een enorm boeket krijgt van klanten van Ellen als waardering voor de hulp, wauw, daar krijg ik kippenvel van.’

Lees het complete interview in TravMagazine #27.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Deel dit artikel