
KLM en Air France bieden hun NDC-tarieven nu ook via Sabre aan. Sabre Corporation heeft de NDC-content (New Distribution Capability) van Air France en KLM geactiveerd in zijn reisplatform.
Reisbureaus die zijn aangesloten op Sabre hebben nu toegang tot extra opties, exclusieve promoties en meer concurrerende tarieven dankzij het dynamische prijsmodel van beide luchtvaartmaatschappijen. Zo kunnen zij hun concurrentievermogen versterken in een veranderend distributielandschap, zegt Sabre in een verklaring.
De NDC-standaard is een belangrijke aanjager van moderne retail in de luchtvaart, doordat luchtvaartmaatschappijen gepersonaliseerde aanbiedingen kunnen creëren en verspreiden buiten de traditionele tariefstructuren.
‘Dankzij deze samenwerking met Sabre kunnen Air France en KLM rijkere content en scherpere prijzen aanbieden via het indirecte kanaal, terwijl bij Sabre aangesloten reisbureaus eenvoudig toegang krijgen via Sabre’s Offer and Order API’s, Sabre Red 360, Sabre Red Launchpad en diverse online boekingstools’, aldus Sabre.
‘De integratie van onze NDC-content met Sabre is een belangrijke mijlpaal in onze distributiestrategie’, zegt aldus Angus Clarke, Executive Vice President en Chief Commercial Officer van Air France-KLM.
‘Hierdoor kunnen we verbeterde tarieven bieden met dynamische prijzen, exclusieve promoties, aanvullende opties en innovatieve aanbiedingen zoals Seat en Extra SAF Bundles. Reizigers die bij Sabre-aangesloten reisbureaus boeken, profiteren van meer keuzemogelijkheden, terwijl onze partners in real-time toegang hebben tot onze beste aanbiedingen.’
De multi-source content aanpak van Sabre combineert NDC met traditionele opties, waardoor reisbureaus eenvoudiger kunnen vergelijken en boeken tussen verschillende commerciële modellen. Door de content sources te bundelen, kunnen reisagenten een breder aanbod beheren zonder extra complexiteit in hun werkwijze.
‘De NDC-activatie van Air France en KLM weerspiegelt de verschuiving naar een modernere en flexibelere distributieomgeving’, zegt Roshan Mendis, Executive Vice President en Chief Commercial Officer van Sabre Travel Solutions.
‘Bij Sabre zetten we ons in voor slimme retail via multi-source content, zodat reisbureaus eenvoudig NDC-aanbiedingen kunnen zoeken, boeken en beheren naast andere soorten content. Deze samenwerking versterkt onze visie van een marketplace waarin luchtvaartmaatschappijen gepersonaliseerde aanbiedingen op schaal kunnen distribueren en reisbureaus centraal blijven staan in de klantwaarde.’ (Foto Shutterstock).
Geef een reactie