
De Lufthansa Group presenteert zich vanaf heden met een vernieuwde visuele identiteit. Met deze nieuwe brand identity wil de groep de gezamenlijke kracht van Lufthansa Group nadrukkelijker zichtbaar maken.
Voor klanten betekent dit dat diensten en serviceaanbiedingen sterker worden gebundeld onder het groepsmerk, waardoor ze duidelijker herkenbaar zijn, zegt Lufthansa.
‘De Lufthansa Group ontwikkelt zich van een verzameling afzonderlijke luchtvaartmaatschappijen tot een geïntegreerde airline-groep’, zegt Dieter Vranckx, Chief Commercial Officer van Lufthansa Group.
‘De nieuwe merkidentiteit is daarom meer dan een cosmetische herziening, het is een strategische mijlpaal. In een uitdagende markt creëert deze stap een visueel anker van vertrouwen voor onze klanten. Een visuele identiteit in de luchtvaart moet veel meer doen dan alleen opvallen. Zij weerspiegelt onze strategische merkwaarden en de belofte die wij onze passagiers willen doen, over al onze merken heen. De nieuwe brand identity maakt een holistische merkbeleving mogelijk, biedt houvast en versterkt de identificatie met de Lufthansa Group.’
De nieuwe merkidentiteit is herkenbaar aan het iconische kraanvogel-logo, dat voortaan voor de Group wordt gebruikt zonder de omliggende cirkel. Daarnaast introduceert Lufthansa Group een nieuw lettertype en een uitgebreid kleurenpalet met zes extra tinten. Deze kleuren staan symbool voor verschillende hoogtes, van de grond tot de lucht, en weerspiegelen daarmee de diversiteit van de Lufthansa Group.
De afzonderlijke luchtvaartmaatschappijen binnen de groep behouden hun eigen merknamen, maar opereren nadrukkelijker onder de paraplu van het versterkte groepsmerk. Het label ‘Member of Lufthansa Group’, dat op alle vliegtuigen van de groepsmaatschappijen wordt aangebracht, onderstreept de onderlinge verbondenheid van de airlines die niet onder de naam Lufthansa vliegen. Deze toevoeging werd eerder dit jaar al doorgevoerd op digitale boardingpassen, websites en op 160 vliegtuigen van verschillende Lufthansa Group-maatschappijen. Volgend jaar zal het groepsmerk ook zichtbaar zijn bij lounge-ingangen wereldwijd, zoals nu al het geval is in Rome, Milaan en Brussel. Het ‘Member of Lufthansa Group’-label zal daarnaast terugkomen op luchthavenmaterialen, zoals bagagelabels, en aan boord van de vliegtuigen.
Lufthansa Group is wereldwijd de vierde grootste luchtvaartgroep gemeten naar omzet en vlootomvang. Onder de groepsparaplu vallen vijf nationale luchtvaartmaatschappijen, diverse private en reisgerichte airlines, Lufthansa Cargo, Lufthansa Technik en meer dan 300 dochterondernemingen en deelnemingen. (Foto Lufthansa Group).
Geef een reactie