
Live To Travel neemt in december een nieuw offertesysteem in gebruik om zich te onderscheiden op het gebied van kennis, service en beleving. Een eerste proef met het nieuwe systeem heeft al goede resultaten opgeleverd.
Het nieuwe systeem bestaat uit een link, waarmee de klant toegang heeft tot zijn eigen reispagina vanaf een computer, laptop of mobiele telefoon. De interactieve offertes staan vol met rijke content zoals foto’s en films, een routekaart, dag tot dag-programma en praktische informatie waar de klant op ieder gewenst moment bij kan door middel van tabbladen.
Een proef met met offertes voor Botswana is geslaagd, zegt Tamara de Groot, directeur van Live To Travel.
‘We krijgen goede feedback van reizigers en reisagenten op de uitstraling en gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe offertes. De offertes zijn gepersonaliseerd, waarbij het logo van de reisagent of het reiskantoor altijd duidelijk zichtbaar is voor de klant. We zien dat de conversie omhoog schiet bij offertes die we in de nieuwe stijl hebben verstuurd.’
Live To Travel gaat de offertes ‘nieuwe stijl’ eerst gebruiken voor Zuidelijk- en Oost-Afrika en zal in het nieuwe jaar uitbreiden met de andere bestemmingen.