Sunair Vakanties en SJORS zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden door vooruitstrevende techniek. TravMagazine spreekt met Linda Andeweg (sales manager Sunair Vakanties).
Hoe groot is het belang van techniek voor Sunair?
‘Techniek is van heel groot belang. Een reisagent moet in een handomdraai de beschikbaarheid en actuele prijzen kunnen opvragen, zonder gedoe. De werkdruk is hoog en er moet dus snel worden geschakeld. Uiteraard dient ons aanbod te kloppen en er moet een goed team achter zitten. Het plaatje moet kloppen.’
Sunair heeft een eigen boekingssysteem: SJORS. Wat maakt het onderscheidend?
‘SJORS is uiterst agentvriendelijk. De reisagent kan eerst de vluchten selecteren; Sunair werkt met bijna alle airlines samen en met vertrekken vanaf diverse luchthavens. In één oogopslag is zichtbaar wat de goedkoopste optie is en daarnaast heb je nog heel veel keuzemogelijkheden. Niet alleen qua vluchten, maar ook qua treinen. Het hotelaanbod is gevarieerd, met veel leuke boutique- en stadshotels. Om het aanbod te completeren biedt Sunair ook veel leuke excursies, musicals, sportwedstrijden, transfers, et cetera. Zo heeft de reisagent alles in één klik bij de hand. Gemak en zekerheid dus. En voor persoonlijke tips nemen de reisagenten contact met ons op. Wij kennen de meeste hotels zelf, zodat we goed kunnen adviseren.’
Hoe wordt er met dit systeem ingespeeld op de wensen van de reisprofessional?
‘Hij of zij wil graag met zo min mogelijk handelingen een voorstel kunnen sturen naar de klant. In SJORS kun je binnen vijf seconden een gepersonaliseerde offerte (Pdf Reisplan – tot maximaal tien hotels) sturen naar de klant, die na klantakkoord direct in SJORS kan worden doorgeboekt. Hoe fijn en efficiënt is dat? Daarnaast, niet onbelangrijk, kan de reisagent eventueel extra marge toevoegen in SJORS. Dit alles zonder knip- of plakwerk.’
Lees meer in TravMagazine die onlangs is verschenen.