In plaats van geschreven reviews te verzamelen start Lavida Travel uit Almere deze zomer een actie om klanten hun reiservaringen te laten filmen. ‘Daarmee willen willen we letterlijk door de ogen van de reiziger een bestemming laten zien’, zegt directeur Carlijn Evers.
‘We vinden het belangrijk dat we onze klanten optimaal kunnen adviseren. Reviews vormen hier een belangrijk onderdeel van. Tot op heden zijn we echter aangewezen op de beperkingen van geschreven reviews.’
Simpel
Via een door het bedrijf Vippre ontwikkelde app kunnen klanten eenvoudig een video-review kunnen maken, zonder dat ze verstand hebben van verhaallijn en montage. ‘Vippre is voortgekomen uit eigen frustratie over de vele geschreven reviews die tegenwoordig fake zijn’, zegt directeur Han Dirkx. ‘Wij geloven in wat we zien en horen en willen geïnspireerd worden. Tekst alleen schiet steeds vaker tekort en video is hier bij uitstek geschikt voor. Wij hebben het alleen eenvoudiger en leuker gemaakt voor de reiziger zodat het resultaat ook daadwerkelijk ingezet kan worden als video review door organisaties binnen de reisbranche.’