
Voor het tweede jaar op rij heeft KLM, inclusief KLM Cityhopper, de APEX World Class Award toegekend gekregen.
Dit is een erkenning van klanten en de industrie voor prestaties op thema’s als veiligheid, het welbevinden van de klant en duurzaamheid. Gastvrijheid en persoonlijk contact staan hierin centraal.
De prestigieuze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door APEX, de internationale luchtvaartorganisatie die passagiersbeleving beoordeelt. De winnaars worden gekozen op basis van wereldwijde audits en consumentenreviews. Zij dienen minimaal al een vijfsterren-beoordeling te hebben.
De World Class Award is een weerspiegeling van service, gastenervaringen, veiligheid en duurzaamheidsprestaties, zegt de maatschappij.
KLM wil op al deze punten uitblinken in haar contact met de klant. De ervaringen op de grond, in de lounges en tijdens de vele auditvluchten waren indrukwekkend, blijkt uit het juryrapport.
‘Het KLM-personeel was oprecht, vriendelijk en behulpzaam naar alle gasten toe. Deze kwaliteiten ervaren we als een integraal onderdeel van de KLM service-cultuur.’
De World Class Award is dit jaar toegekend aan acht luchtvaartmaatschappijen. Naast KLM zijn dat: Japan Airlines, Qatar Airways, Emirates, Xiamen Airlines, Singapore Airlines, Saudia en Turkish Airlines. (Foto KLM).