
De catering was goed op orde, met gerechten uit alle windstreken, er was meer dan voldoende te drinken, er was muziek en er vielen mooie prijzen te winnen. Met deze basis-ingrediënten kan KLM terugkijken op een geslaagde winterborrel voor reisagenten, donderdagavond op Schiphol-Oost.
‘Dit feest is bedoeld om jullie te bedanken voor de steun in het afgelopen jaar. KLM kan mede dankzij jullie terugkijken op een goed jaar. Maar aangezien resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst bieden, hebben we ook komend jaar weer jullie hulp nodig’, stelde Dries Klein, vice-president Sales Benelux van KLM in zijn welkomstwoord. Klein is per 1 januari dit jaar Toon Balm opgevolgd, die naar China is vertrokken, waar hij general manager voor Air France-KLM is.
KLM had behoorlijk uitgepakt voor zijn winterborrel. KLM-hangar 10 op Schiphol-Oost was volledig omgebouwd en verbouwd, inclusief podium, mini-schaatsbaan en tal van kraampjes met eten en drinken. DJ Jasper en Xander de Buisonjé verzorgden optredens. De bezoekers maakten via een quiz kans op mooie reisprijzen.
Grote publiekstrekker van de Boeing 787 Dreamliner die in de hangar stond opgesteld. Het toestel met de naam Dahlia is de elfde Dreamliner van KLM. De entree ging via het vliegtuig, zodat bezoekers meteen een indruk van het nieuwe toestel kregen.
Voor de winterborrel hadden zich bijna 600 bezoekers aangemeld, maar mede door de griepgolf die Nederland teistert, waren er nogal wat no-shows. KLM kreeg veel complimenten van de bezoekers voor de goede organisatie van het event.
Foto: Jacco van Burken van TUI (midden) won de reis naar Portland, met KLM. Op de foto ook Lisette Klomp Bueters en Dries Klein van KLM Nederland.