
De samenwerking tussen TravelBird en Media Markt om de consument zijn vakantiegeld uit de zak te kloppen, ligt zo erg voor de hand dat het weer bijna briljant is. Het gaat om de combinatie van de twee meest favoriete producten om je vakantiegeld aan te besteden: elektronica en vakantie.
Want wat doen veel consumenten met hun vakantiegeld? Juist, die kopen er een nog bredere breedbeeld televisie van. Of ze gaan in ieder geval rondkijken, om te zien of ze een bredere kunnen vinden dan de buurman heeft. Kijken kijken, niet kopen, om zo te zeggen. Op hun zoektocht naar het breedste breedbeeld bij de Media Markt stuiten ze dan op een aanbieding van TravelBird. Slim toch?
Zo’n initiatief zet aan het denken. Zijn er meer combinaties mogelijk, noem het vakantiegeldfuiken, waarin de branche de consument kan vangen? De Gall & Gall met het Frans Verkeersbureau? Of blijft dat soort samenwerkingsvormen voorbestemd om marginaal te blijven?
TravelBird via het gewone reisbureau? Dat is al mislukt bij Toerkoop, dat de korte samenwerking met TravelBird heeft beëindigd omdat de reisaanbieder vooral uit was op de klantendatabase van Toerkoop. Is dat niet het hogere doel van de samenwerking met Media Markt? Gewoon mailadressen verzamelen en klanten van Media Markt straks elke dag een mooie aanbieding sturen. Voor het geval ze hun vakantiegeld toch niet aan een breedbeeld tv hebben besteed.
theo.de.reus@travmagazine.nl