
‘Airtrade Holland BV verwacht geen makkelijk jaar’, laat Jeroen Martron (CEO Airtrade) weten. ‘De dure dollar en het Trump-effect jagen de prijzen op, met name Noord-Atlantisch. Verder aangewakkerd door de economische onzekerheid en de alsmaar stijgende ticketprijzen.’
Martron: ‘De gemiddelde ticketwaarde zal volgend jaar weer een kleine drie tot vier procent stijgen. Wij denken dat het aandeel in passagiers niet verder zal stijgen. Spannend zullen de eerste drie maanden van 2025 worden, die waren in 2024 uitzonderlijk goed. De kosten zullen verder stijgen door de CAO-verhoging en de diverse inflatiecorrecties. NDC-aandeel binnen onze distributiemix zal vermoedelijk stijgen naar 50%. Dit zal een negatieve impact hebben op de productiviteit.’
‘Prettig is de klantloyaliteit die wij ervaren, wat onder meer resulteerde in een nieuwe driejarige overeenkomst met Toerbusiness. Wij zullen dus op kosten blijven managen en zoals we gewend zijn scherp aan de wind varen. Wij blijven desondanks flink investeren in ons boekingsplatform FareFinder, onze medewerkers en mogelijk enkele nieuwe initiatieven’, aldus Martron.