
De Jamaica Tourist Board (JTB) heeft zijn nieuwe reclamecampagne gelanceerd met in de hoofdrol de sprinter Usain Bolt. De beroemde atleet werd onlangs benoemd tot Jamaica’s Global Tourism Ambassador.
De campagne werd op 6 augustus, Jamaica’s Onafhankelijkheidsdag, gelanceerd met video’s van 30 seconden die worden uitgezonden op digitale platforms.
In de campagnevideo blikt de sprinter terug op zijn opvoeding in Jamaica, die elke stap van zijn reis heeft gevormd. Hij benadrukt de energie, veerkracht en het ritme van het land en nodigt reizigers uit om het eiland te ervaren via de bevolking, de cultuur en het landschap.
´Dit is ons Jamaica´, zegt Bolt in de campagne. ´Waar je in het zand kunt hardlopen of op de baan kunt racen. Waar je kunt afkoelen in de bergen, of ze kunt verplaatsen. Dat is de essentie van Jamaica, we zijn een klein eiland, maar wij doen hier grootse dingen.´
De video eert Jamaica als meer dan alleen een reisbestemming en positioneert het als een gevoel; een plek waar bezoekers avontuur, inspiratie en verbondenheid kunnen vinden.´
´Usain Bolt is al lang een icoon van Jamaicaanse trots en uitmuntendheid´, aldus Edmund Bartlett, de Jamaicaanse minister van Toerisme. ´Deze campagne brengt zijn persoonlijke verhaal en nationale trots in beeld en deelt deze magie met de wereld. Op onze 63ste Onafhankelijkheidsdag zijn we er trots op om de wereld te laten zien wat Jamaica nou zo echt onvergetelijk maakt.´
Bolt zal Jamaica wereldwijd blijven vertegenwoordigen als onderdeel van een bredere campagnestrategie, inclusief digitale storytelling, social media en optredens op belangrijke internationale evenementen. De campagne is bedacht om de emotionele band tussen Jamaica en reizigers te versterken en tegelijkertijd de aantrekkingskracht van het eiland te versterken met zijn cultuur, muziek, keuken en natuurlijke schoonheid. (Foto Jamaica Tourist Board).
Geef een reactie