
Na een kleine 50 jaar is de naam Isropa Reizen verdwenen. De naam dekte de lading al een tijdje niet meer, want het aanbod is inmiddels veel breder dan alleen het Midden-Oosten. De nieuwe naam van de touroperator is &Olives Travel. ‘Feitelijk beginnen we weer bij nul’, zegt directeur Ton Vendrig tegen TravMagazine.
Het goede van Isropa Reizen bewaren en meer emotie toevoegen. Dat was het uitgangspunt bij de naamsverandering van de bijna 50-jarige touroperator, die grote bekendheid verwierf als Midden-Oosten specialist.
‘Het is gebleken dat Isropa Reizen geen emotie oproept. &Olives Travel doet dat wel. Juist nu hebben we voor deze transformatie gekozen omdat feitelijk alles op nul begint’, zegt Vendrig.
De nieuwe naam &Olives Travel, met de olijfboom herkenbaar in het logo, staat voor de rijke tradities van het bedrijf en het reizen in het algemeen.
‘Er zit veel symboliek in de olijfboom en het is daarnaast mijn lievelingsboom’, zegt Vendrig. ‘Alles wat met de olijfboom te maken heeft, kun je projecteren op wie we zijn. Van onze diepgewortelde tradities en waarden als onderdeel van de Afifi Group (het bedrijf van aandeelhouders Dick Hakkenbroek en Loek Houtenbos, red.) tot de diversiteit aan smaken van onze zorgvuldig samengestelde rondreizen en fly-drives. Daarnaast is het fris en eigentijds, ook één van de doelstellingen waaraan de nieuwe merknaam moest voldoen.’
Onder de naam Isropa werden ruim twee jaar geleden al Portugal en Malta aan het aanbod toegevoegd. ‘In tegenstelling tot de directe consument was dat voor de meeste retail-partners onbekend’, zegt Vendrig.
‘Uiteraard gaan we meer Mediterrane bestemmingen toevoegen, maar op onze manier. Inmiddels hebben we Griekenland en Italië toegevoegd met een zeer onderscheidend en breed aanbod. Na een gedegen selectie zijn er op basis van jarenlange relaties keuzes gemaakt welke bestemmingen en accommodaties bij ons passen. Weg van de massa en authenticiteit zijn daarin leidend.’
Lees het complete interview met Ton Vendrig in de zojuist verschenen TravMagazine #3.
Foto: Ton Vendrig (midden) bij zijn aantreden als directeur, met aandeelhouders Dick Hakkenbroek en Loek Houtenbos (Archieffoto).