
Online Travel Community Bidroom heeft een forse aandelenemissie in de onderneming aangekondigd. Dit wordt ingezet om sneller te groeien. De plannen: productverbetering, conceptontwikkeling en solide groei van de community van Bidroom.
Om de transitie te kunnen maken zal volgens CEO Bas Tolmeijer het personeelsbestand binnen een jaar worden uitgebreid tot 200 medewerkers. Hij geeft aan dat de focus momenteel ligt op het werven van IT-specialisten, marketeers en customer service medewerkers. De middelen zullen daarnaast worden gebruikt om de portal te vernieuwen, slimme technologie te ontwikkelen en de distributie uit te bouwen. Tolmeijer voegt verder toe dat er wordt geïnvesteerd in duurzame samenwerking met diverse partners, zoals Visa.
‘De bijzondere samenwerking met Visa is er op gericht dat alle kaarthouders in Europa uitgebreid kennis kunnen maken met de voordelen van boeken via Bidroom. Bidroom heeft onderzocht dat er vooral behoefte is aan citytrips, waarbij men veelal kiest voor hotels in het hogere segment. Om onze community te kunnen bedienen hebben we nog meer hotels nodig in de grotere steden. We hebben daarom besloten om voor de eerste 10.000 hotels die zich aanmelden zelf de activatiekosten te betalen’, aldus CCO Francesco Monaco.