
Icelandair benoemt per 3 oktober een nieuwe directeur marketing en business. Deze rol wordt bekleed door Einar Pall Tomasson, die hiermee zijn functie als general manager continentaal Europa achter zich laat. Tomasson zal verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van marketing- en salesstrategieën op het internationele vlak van Icelandair. Wie zijn huidige functie zal overnemen, is onbekend.
De nieuwe directeur versterkte in 2005 het Icelandair team als regional manager Nederland. Een jaar later nam hij de positie van general manager centraal Europa over en in 2008 werd hij general manager continentaal Europa. Voordat Tomasson zich aansloot bij Icelandair was hij marketingmanager voor MasterCard IJsland, waar hij verantwoordelijk was voor de marketing- en pr-activiteiten. Ook maakte hij deel uit van de Branding & Sponsorship werkgroep bij MasterCard Europa. Tomasson heeft een Bachelor diploma van de Norwegian School of Management met een specialisatie in International Marketing & Leiderschap.
‘Ik zal het werk van mijn voorganger voortzetten, met name in de ontwikkeling van de innovatieve campagne rondom #MyStopover en de continue promotie van IJsland’s nationale luchtvaartmaatschappij in al onze Europese en Noord-Amerikaanse markten’, aldus Einar Pall Tomasson.