
De Duitse dealwebsite Urlaubsguru, in Nederland sinds 2014 actief onder de naam Holidayguru.nl, gaat samen met Desty Travel van Dennis Klompalberts pakketreizen aanbieden.
De afhandeling gebeurt door Uniglobe Smart Business Travel. Als de pilot in Nederland slaagt, wordt het project uitgerold in thuisland Duitsland en andere Europese landen waar Holidayguru actief is.
Dat zeggen Jeroen Van Boxem, country manager Nederland en Sami Chouchane, marketing & sales manager bij Holidayguru Nederland in de nieuwe TravMagazine #29.
Al sinds 2014 opereert Holidayguru.nl als affiliate website. Via alle bekende systemen, zoals TradeTracker, Daisycon en Awin, worden deals aangeboden van partijen als Voordeeluitjes, VakantieDiscounter en Corendon, om er een paar te noemen.
Met de opening van een kantoor in Utrecht, in 2019, wordt serieus werk gemaakt van de Nederlandse markt. Het kantoor in Utrecht telt vijf medewerkers, met de uit België afkomstige Jeroen Van Boxem als country manager en Sami Chouchane, bekend van de Vakantiebeurs, als marketing & sales manager.
Omdat het affiliate-model slechts enkele procenten commissie oplevert, werd uitgekeken naar een ander verdienmodel. Dat is gevonden in de samenwerking met Dennis Klompalberts, voorheen bekend als mede-oprichter van TravelBird, die recent aan de slag ging met Desty Travel.
Desty Travel biedt losse hotels, vluchten en extra’s als excursies, naar believen te combineren tot een pakketreis.
Het bijzondere aan de constructie is dat Holidayguru.nl geen touroperator wordt. De verantwoordelijkheid voor het pakket, evenals lidmaatschap van ANVR en SGR, komen voor rekening van een uitvoerende partner. Die partner is Uniglobe Smart Business Travel.
‘We worden geen Booking.com en we bieden ook geen standaard ‘vlucht, transfer, hotel en zoek het verder zelf maar uit’, zegt het duo.
Lees het complete interview in de nieuwe TravMagazine #29.
Foto: Het team van Holidayguru in Utrecht (vlnr): Astrid Klaver (SEO Manager NL & ES), Jeroen Van Boxem (Country Manager Nederland), Eline Tuijtel (content editor), Sami Chouchane (Marketing & Sales Manager) en Willeke van Doorn (Head of Content).