
Pin High Golftravel, al sinds 1989 dé nummer 1 in golfreizen, staat bekend om service, kwaliteit en de zekerheid dat vakanties perfect geregeld worden. Met een sterke focus op klanttevredenheid is er een trouwe klantenkring opgebouwd. Hoe zet je e-mailmarketing effectief in om deze klantenkring te behouden en uit te breiden?
Ruben Luijt, de e-mailmarketeer van Pin High Golftravel, vertelt ons over het groeiende belang van e-mailmarketing bij de aanbieder van golfreizen.
Met de CRM data deden we eigenlijk niet zo veel
‘Tot enkele jaren geleden werd er erg weinig gedaan met de CRM-data. Zonde, want we weten veel van onze klanten. Maar om deze data succesvol en efficiënt te gebruiken voor bijvoorbeeld e-mailmarketing, moet je wel je zaken op orde hebben. Anders is het veel te tijdrovend en foutgevoelig.” Ruben vervolgt: “Inmiddels hebben we mooie stappen gemaakt. We streven ernaar om onze communicatie steeds meer te personaliseren en waardevolle aanbevelingen te doen aan de klanten.’
Koppeling tussen CRM-data en E-mailmarketingplatform is essentieel
‘Pin High Golftravel werkt al jaren met het CRM-systeem van TravelSpirit en maakt gebruik van Spotler software Mail+, een krachtig e-mailmarketingplatform. Tussen beide systemen ligt nu een koppeling, alle relevante data wordt via API’s overgezet. Deze koppeling maakt het mogelijk om CRM-data in te zetten voor het creëren van effectieve e-mailcampagnes. Ruben geeft een praktijkvoorbeeld. “14 dagen voordat onze klanten op reis gaan sturen wij de reisinspiratie e-mail. Deze e-mail bevat gepersonaliseerde tips en suggesties voor activiteiten in de regio waar de klant naartoe reist. Door de CRM-data te gebruiken segmenteren we klantgroepen op basis van hun bestemming, zo kunnen we heel gericht content en cross-sell aanbiedingen presenteren. Gaat allemaal automatisch.’
Lees het gehele artikel met Pin High Golftravel over de effectieve inzet van CRM-data uit TravelSpirit en de mogelijkheden van Spotler Mail+ in de nieuwe TravMagazine van 15-9.