
‘Voor mij is dit een groter koppijndossier dan twee jaar Covid-19’. dat zegt Arjan Kers (Directeur TUI Nederland) in een interview met NRC over de Schiphol-chaos.
Kers heeft in het interview veel kritiek op het management van Schiphol en de overheid. ‘Al onze voorstellen werden afgeschoten door Schiphol. ‘We hebben het onder de aandacht gebracht van de minister’, hoorde je dan. Maar die keurde het af. Wij zijn aan het lijntje gehouden. Dat is enorm teleurstellend.’
‘De luchthaven had veel eerder moeten inspelen op onze verwachtingen voor deze zomer en op tijd meer mensen moeten aannemen. Nu verschuift Schiphol zijn problemen naar de luchtvaartmaatschappijen en de reisbedrijven en zo naar de vakantieganger.’
Wij hebben allerlei gegevens verstrekt, Schiphol heeft daar veel te weinig mee gedaan. Iedereen had gewoon z’n huiswerk moeten doen. Hier is sprake van óf een grote inschattingsfout, óf enorm mismanagement.”
Lees hier het volledige interview met Kers in NRC.