
Frangken Tuhumena, CEO van 333travel, gaat met zijn luxe label Travel Platinum via de retail verkopen. Dat bevestigt hij aan TravMagazine.
‘Travel Platinum bestaat inmiddels ruim een jaar. Vanaf het begin was het mijn doel om dit label in vijf jaar verder uit te bouwen. Het eerste jaar stond in het teken van lanceren en ontwikkelen. Inmiddels staat het product als een huis. De directe verkoop verloopt uitstekend, maar om ons bereik te vergroten, wil ik nu ook via de retail gaan werken. Luxe reizen zijn een nichemarkt, wat het overzichtelijk maakt voor samenwerking met de juiste partijen. Dit is voor mij het logische volgende puzzelstukje in de groei van Travel Platinum.’
Wat maakt Travel Platinum geschikt voor de retailmarkt?
‘Ons aanbod is uniek en biedt zowel exclusieve reizen met bekende Nederlanders, zoals onze twaalfdaagse culinaire ontdekkingsreis in Vietnam met chef-koks Ron Blaauw en Julius Jaspers. Daarnaast hebben we een breed scala aan individuele reizen naar bestemmingen als Zuid-Afrika, Thailand en Indonesië. Onze reizen zijn eenvoudig te verkopen, mede doordat ze zorgvuldig zijn samengesteld en een hoog kwaliteitsniveau hebben. Met de juiste afspraken over commissies kunnen retailers hier goed op inspelen.’
Wat voor samenwerkingspartners zoek je?
‘Ik sta open voor partijen die al in het luxe segment actief zijn en eenzelfde high-end klantengroep bedienen. Het gaat om een selecte groep reisbureaus en reisadviseurs die ervaring hebben met het verkopen van luxe reizen. Denk aan grote ZRA-organisaties, waar reisagenten werken die moeiteloos grote omzet kunnen realiseren en een sterk netwerk van vertrouwen hebben opgebouwd met hun klanten.’
Hoe ga je deze plannen realiseren?
‘Voorlopig neem ik de tijd om het label verder op te bouwen. Ik ben nog niet actief op zoek naar partners, maar ik sta absoluut open voor gesprekken met partijen die interesse hebben. Dit label moet een eigen uitstraling behouden binnen het portfolio van 333travel. Travel Platinum is wat ik noem ‘de ultieme luxe’. Het biedt alles wat onze klanten van ons gewend zijn, maar dan nog exclusiever.’
Wat zijn de toekomstplannen voor Travel Platinum?
‘De komende jaren willen we het aanbod blijven uitbreiden en ons netwerk versterken. Volgend jaar vieren we het 25-jarig bestaan van 333travel, wat ons een mooie gelegenheid biedt om Travel Platinum nog meer onder de aandacht te brengen. Daarnaast blijven we innoveren en kijken we voortdurend naar nieuwe mogelijkheden. Mijn visie is om Travel Platinum een leidende positie te geven in de luxe reismarkt.’
Tuhumena neemt dit jaar deel aan de Masters Expo in de RAI in Amsterdam. ‘Deze mooie beurs met veel grote en luxe merken past hoed bij Travel Platium’, zegt hij.
Onder de vlag van Travel Platinum lanceerde Tuhumena recent een reis onder begeleiding van drievoudig wereldkampioen kickboksen Remy Bonjasky naar Thailand. ‘Een sportieve en culture rondreis waar persoonlijke groei en gezondheid centraal staat.’
Foto: Het team van Travel Platinum op de Masters Expo met Frangken Tuhumena (vijfde van rechts) en zijn vrouw Patrizia.