
Executive Travel Services, beter bekend onder de labelnaam Executive VIP Travel, heeft een nieuwe eigenaar. Rob Joling, oprichter en eigenaar van dit luxe label, heeft zijn bedrijf na 30 jaar verkocht aan Jan Willem Koudstaal, eigenaar van CarChallenge uit Blaricum, dat luxe autoreizen over de hele wereld organiseert.
De verkoop komt voort uit een mix van factoren. Joling zocht een goed onderkomen voor zijn
bedrijf en Koudstaal was op zoek naar een reisbedrijf waar hij synergievoordeel kon behalen. Vooral de goede backoffice/reserveringsafdeling en het productteam van Executive Travel Services sprak hem aan.
Koudstaal heeft recent 100 procent van de aandelen van het bedrijf overgenomen. Rob Joling trekt zich geheel uit het bedrijf terug. Zijn zoon Michiel blijft in dienst in zijn huidige functie van product- en salesmanager. ‘Dat is een heel leuke functie, waar ik nog lang niet klaar mee ben’, zegt Joling junior.
Rob Joling: ‘Ik ben inmiddels ook 67 en heb er bij elkaar 47 jaar in de reiswereld opzitten. Behalve bijna 30 jaar in mijn eigen bedrijf werkte ik ooit voor Travel Trend als directeur en bij TUI in diverse managementfuncties. Ik zocht een goede nieuwe eigenaar voor mijn bedrijf, zonder dat ik echt actief op zoek was. Eigenlijk heeft Jan Willem ons gevonden.’
Jan Willem Koudstaal heeft een achtergrond in auto’s. Hij was tot 2003 directeur/aandeelhouder van Prisma Car Lease, dat verkocht is aan Athlon Carlease.
In 2006 ging hij van start met CarChallenge dat autovakanties over de hele wereld organiseert. Zelf spreekt hij van ‘monstertochten’. Dus geen weekje langs de Donau in Duitsland, maar autoreizen van Amsterdam naar Singapore, van Paramaribo naar Lima of dwars door de Amazone.
Ook organiseerde hij de World Car Challenge: in 7 jaar in 7 etappes van 30 dagen de wereld rond in je eigen auto.
Deelnemers rijden in hun eigen auto, waarbij CarChallenge het vervoer van de auto’s op zich neemt en zorgdraagt voor het verschepen ervan.
Koudstaal gaat voor iedere autoreis zelf op pad om de juiste route uit te stippelen en om hotels voor onderweg te regelen.
Koudstaal was actief op zoek naar een reisbedrijf dat zich op dezelfde doelgroep richt en dat bovendien over een backoffice beschikt dat wél de hele reis voor de klant kan regelen. Zijn zoektocht leidde hem naar Executive Travel Services van Rob Joling, dat actief is met de labels Executive Golf Travel, Executive VIP Travel en Executive Incentive Travel.
Lees het complete interview met de nieuwe en vertrekkende eigenaar in TravMagazine #49 die deze week verschijnt.
´Ik houd niet van ‘massa is kassa’
Foto: Jan Willem Koudstaal met Rob en Michiel Joling.