
De reisbranche liet zich afgelopen week, in de aanloop naar 1 april, van zijn creatiefste kant zien met talloze 1 aprilgrappen. TravMagazine zet de opvallendste grappen op een rij.
Sunny Cars meldt de introductie van het Honeymoon-servicepakket voor pasgetrouwde stellen die liever een roadtrip maken in plaats van te luieren op het strand als huwelijksreis. In het Honeymoon-servicepakket is een upgrade van de huurauto naar een stretch limousine inbegrepen, inclusief chauffeur. De limousine is romantisch aangekleed met rozenblaadjes, een fles gekoelde bubbels op de achterbank en een goed gevulde minibar met lekkere hapjes. Sunny Cars laat weten dat in het weekend (zaterdag was 1 april) een pilot zou plaatsvinden waarbij het pakket werd aangeboden op de populaire huwelijksreisbestemming Zuid-Afrika.
Corendon Dutch Airlines doet vrijdag 31 maart een persbericht de deur uit, waarin een samenwerking met snackgigant Febo wordt aangekondigd. Met ingang van komende zomer start Corendon met de verkoop van Febo snacks aan boord van haar vliegtuigen. De toestellen van Corendon worden voorzien van een onboard selfservice automatiek, waar passagiers in de achterste keuken van het vliegtuig zelf een heerlijke kroket of frikandel uit de muur kunnen ‘trekken’.
Neckermann kondigt het eerste Casa Kids hotel in Nederland aan. Ouders kunnen hun kinderen hier onderbrengen, zodat ze zelf van een onbezorgde vakantie kunnen genieten, zonder grootouders of schoonouders te hoeven vragen of die willen oppassen. Het Casa Kids hotel is uniek en een gat in de markt, concludeert Neckermann, dat laat weten dat het hotel vanaf zaterdag kan worden geboekt voor de duur van minimaal een weekend en maximaal vier weken.
Bucketlist
Travel Trend steekt veel moeite, inclusief filmpje, in een Bucketlist studiereis. Deze voert van 18 augustus tot 28 september langs de toeristische hoogtepunten van de wereld. Van New York tot de Chinese Muur. De eigen bijdrage is 199 euro. De grap wordt gewaardeerd, blijkt uit reacties op de Facebook-pagina van Travel Trend.
CheapTickets.nl en Aeromexico lanceren het nieuws dat op 30 juni een test wordt uitgevoerd met verdoofd vliegen. Het idee is om te kijken of een roesje helpt voor mensen om meer ontspannen te vliegen, als middel tegen ergernissen aan boord of turbulentie. Aanmelden voor een proefvlucht kan via een website onder de noemer ‘SleepTickets’.
In een verklaring laat Cheaptickets zondag weten dat duizenden mensen interesse hebben getoond om aan de test mee te doen. Voor de moeite krijgen zij een kortingsbon die ze kunnen besteden voor de aanschaf van echte vliegtickets bij CheapTickets. En zo krijgt een 1 aprilgrap een mooi commercieel vervolg.
Onder het kopje ‘Schiphol prepares for Space Travel’ meldt Schiphol vrijdag op zijn website brood te zien in ruimtevaart. Onder begeleiding van een foto van astronaut André Kuipers en Schiphol-topman Jos Nijhuis wordt het project Schiphol Spaceport 2030 aangekondigd.