De nieuwe formule van het negende MICE & Business Travel Event bleek gisteren goed aan te slaan bij de bezoekende zakelijke reisprofessionals. In de Amsterdam ArenA zagen de honderden aanwezigen ook de uitreiking van de jaarlijkse MICE Awards. Deze gingen dit jaar naar airberlin (airline), België (MICE-bestemming), Hilton Worldwide (hotelketen) en het Poolse Krakow (Trend Award). MICE Personality van het jaar werd travelmanager Herman Huijer (onder andere ex-voorzitter NATM, nu Glomex).
Het evenement, geïnitieerd door MICE & Business Travel magazine, kende dit jaar een nieuwe opzet: geen dagevenement meer maar een compacte sessie vanaf drie tot acht uur ‘s avonds, inclusief educatie van keynote Wouter Brookman (VNO NCW), 1op1 speeddating tussen exposant en buyer, culinair netwerken en een tour achter de schermen bij Ajax. Dit bleek getuige de goede opkomst en reacties ter plekke goed aan te slaan.
TravMedia directeur Martine de Knoop spreekt van een zeer geslaagde vernieuwing. ‘We hebben goed geluisterd naar wat de markt wilde. Ik denk dat we, met dank aan onze prachtige locatie Amsterdam ArenA en de uitstekende catering van Maison van den Boer, een heel mooi en nuttig event hebben kunnen organiseren. Het heeft de lat hoog gelegd voor de volgende editie maar dat is uiteraard een mooie uitdaging.’