
De curatoren van d-reizen begeven zich momenteel in de fase van het biedingsproces van geïnteresseerde partijen. Dat hebben zij vrijdagmiddag laten weten. Hiermee bevestigen de curatoren het nieuws dat Arjen Lutgendorff, hoofdredacteur van TravelPro, al wist te melden in de nieuwe aflevering van TAT’s Travel Podcast.
‘Dit proces wordt vertrouwelijk behandeld; er zullen geen mededelingen worden gedaan over het aantal bieders of namen van geïnteresseerde partijen’, schrijven de curatoren in een korte verklaring.
Zij verwachten in de loop van volgende week meer duidelijkheid te geven over een mogelijke doorstart van d-reizen.
‘De winkels van d-reizen blijven in ieder geval tot en met 27 april dicht’, aldus Lutgendorff. Geïnteresseerden in D-rt Groep hebben van de curatoren een biddingprotocol ontvangen. Die kunnen nu hun eerste bod neerleggen. Daarvoor hebben ze tot en met maandag de tijd. Als dat binnen is, komt er een vervolg met de hoogste bieders.
Hoewel de curatoren geen namen noemen, is bekend dat Prijsvrij.nl/REWE tot de partijen behoort die geïnteresseerd zijn.
‘Snel doorstarten is beter voor de continuïteit en geeft rust en duidelijkheid, ook met betrekking tot werkgelegenheid’, liet Marc van Deursen, CEO en oprichter Prijsvrij.nl, op 16 april aan TravMagazine weten.
Het Duitse REWE/DER Touristik nam in 2015 een belang van 50 procent in Prijsvrij.nl. De overname van d-reizen (geheel of gedeeltelijk) zou een kans zijn voor verdere expansie op de Nederlandse markt. Van Deursen liet al weten alleen met D-rt Groep verder te willen zonder het oude management van d-reizen.
Van Deursen vertelde een week geleden dat hij met Prijsvrij.nl/REWE zo snel mogelijk een doorstart wil realiseren.
‘Het is beter voor iedereen wanneer er snel duidelijkheid komt wat er gaat gebeuren. Voor de medewerkers, voor de consument, voor branchepartners, enzovoorts. Natuurlijk heeft het merk d-reizen een klap gehad, maar het is nog steeds een heel mooi merk. In het begin zal het zeker verder draaien onder het merk d-reizen, maar ik weet niet precies wat de plannen zijn voor de toekomst. Ik doe het ook zeker niet alleen, maar in combinatie met REWE. Samen zullen we een strategie bepalen voor de toekomst. De combinatie van het sterke productportfolio van REWE met onze (online) kennis biedt de mensen en het bedrijf D-rt een mooie toekomst.’
Beluister hier de nieuwe aflevering van de TAT’s Travel Podcast.