
De Consumentenbond overweegt juridische stappen tegen Transavia vanwege geannuleerde vluchten die nog niet zijn vergoed. De consumentenorganisatie ging op 16 juli in gesprek met de luchtvaartmaatschappij, maar omdat daar niets uitkwam, is de maat nu vol, meldt de bond maandag in een persbericht.
Transavia komt maandagmiddag met een reactie, laat een woordvoerder tegenover de NOS weten.
Transavia gaf volgens de Consumentenbond geen duidelijke antwoorden op vervolgvragen na het gesprek. Die vragen gingen onder andere over het aantal geannuleerde tickets en het aantal terugbetalingen van Transavia aan klanten.
‘Transavia blijft om de hete brij heen draaien’, zegt directeur Sandra Molenaar van de Consumentenbond.
‘De antwoorden die we krijgen zijn vaag, tegenstrijdig, en in sommige gevallen ronduit onwaar.’
Hoe een rechtszaak er precies uit moet zien is nog onduidelijk, zegt een woordvoerder van de bond. Dat komt omdat het over veel individuele gevallen gaat, en een collectieve rechtszaak dus lastig is om vorm te geven. ‘Maar we zijn er serieus naar aan het kijken.’ (Foto Transavia)

Waarom alleen Transavia? Zo hebben KLM en Ryanair ook nog niet geannuleerde vluchten vergoed.